• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    سازوکار مورد نظر اروپا جهت عبور از تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران نگرانی های کاخ سفید را برانگیخته و اینک ترامپ و همراهانش قطع هرگونه مسیر مبادلات مال

    نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    عبارات مهم : اروپا

    سازوکار مورد نظر اروپا جهت عبور از تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران نگرانی های کاخ سفید را برانگیخته و اینک ترامپ و همراهانش قطع هرگونه مسیر مبادلات مالی کشور عزیزمان ایران را در دستورکار قرار داده اند.

    به گزارش ایرنا؛ سیاست های اعلامی اتحادیه اروپا در دفاع از توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران و تلاش جهت حفظ آن، چیزی نبود که ایالات متحده نسبت به آن بی تفاوت باشد. ولی تحولات اخیر یعنی مشخص شدن راهکارهای عملی جهت دور زدن تحریم ها و ادامه تجارت میان اروپایی ها با پایتخت کشور عزیزمان ایران باعث شده است نگرانی مقام های کاخ سفید از بی اثر شدن برنامه های مهار کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یابد. اتحادیه اروپا اعلام کرده از طریق بانک سرمایه گذاری اروپایی، احیا و اجرای قوانین مسدود ساز در برابر تحریم ها و دیگر راهکارها به تجارت خود با کشور عزیزمان ایران ادامه می دهد.

    گویا اعلان هفته گذشته اروپایی ها در زمینه ایجاد کانال مالی مستقل در زمینه تعامل با کشور عزیزمان ایران کام «دونالد ترامپ» و همکاران وی به خاص در وزارت خزانه داری آمریکا را به شدت تلخ کرده هست. بر اساس تحلیل ها در صورتی که این روند بتواند به تدریج اجرایی شود و رویه ای معمول گردد، از یک طرف می تواند باعث شود تا دیگر کشورها همچون چین و روسیه نیز به آن بپیوندند و از طرف دیگر این فرایند شرکت های بزرگ اروپایی را هم ترغیب می کند تا بدون هراس از مجازات های واشنگتن به بازار کشور عزیزمان ایران بازگرداند و به تجارت خود با پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه دهند. ایالات متحده اکنون در تلاش است تا با کارها اتحادیه اروپا جهت بی تاثیرساختن تحریم های کاخ سفید مقابله کند.

    نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    یکی از نگرانی های مهم مقام های آمریکایی نمایش بی پرده رو در رویی سیاسی اتحادیه اروپا با ایالات متحده هست. کاخ سفید اعتقاد دارد کشورهای اروپایی با ایجاد کانال های تازه ارتباطی خود با کشور عزیزمان ایران موجب بی اعتباری و ناکارآمدی سیاست های ضدایرانی ترامپ می شوند.

    دفاع کشورهای دنیا از توافق هسته ای به خاص تاکید سه کشور اروپایی بر حفظ برجام بر حساسیت نزدیکان ترامپ و تیم ضدایرانی وی افزوده هست. به نوشته نشریه «تایم» اوج مقاومت ها در برابر ترامپ در نشست شورای امنیت شرکت ملل بروز یافت؛ جایی که مدیر جمهوری آمریکا ریاست آن را بر عهده داشت. «امانوئل مکرون» در سخنان خود مخالفت آشکار پاریس با رویکردهای ترامپ را اعلام کرد. این نظر با حمایت نمایندگان انگلیس و آلمان در کنار روسیه و چین نیز همراه شد.

    سازوکار مورد نظر اروپا جهت عبور از تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران نگرانی های کاخ سفید را برانگیخته و اینک ترامپ و همراهانش قطع هرگونه مسیر مبادلات مال

    رئیس جمهور فرانسه در سخنان خود خط مشی آمریکا را غیرمتوازن و نامناسب خواند و تاکید کرد: نمی توان با محدودیت و تحریم پرسشها را برطرف کرد بلکه آماده سازی فضا جهت گفت و گوهای زیاد قادر است چالش ها را حل کند. مکرون حتی انگشت انتقاد را به سوی ترامپ نشانه رفت و عامل مهم شروع بحران در زمینه جلب اعتماد کشور عزیزمان ایران را اعمال تحریم های مضاعف از سوی ایالات متحده دانست و به صورت غیرمستقیم ترامپ را عامل چالش ها دانست.

    تحلیلگر نشریه «فورچون» نیز اعتقاد دارد با وجود شدت یافتن حملات ترامپ به کشور عزیزمان ایران و متحدان آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا بعلاوه روسیه، چین و کشور عزیزمان ایران در نیویورک بر سر راه اندازی مکانیسمی در جهت ادامه توافق بدون نیاز به حضور آمریکا به نتایجی دست پیدا کردند. مشخص تر شدن صف بندی ها در برابر ایالات متحده، به خاص در قبال پرونده هسته ای کشور عزیزمان ایران موجب شده است است تا کاخ سفید به دنبال سختگیری های زیاد و شدت یافتن محدودیت ها از طریق کانال های دیگر به منظور عملی سازی خواسته های خود باشد.

    نشریه «نیویورک پست» به این نگرانی آمریکا پرداخت و تاکید کرد ترامپ و ایالات متحده باید خط مشی را در پیش بگیرد که با سیاست های ضدتحریمی اتحادیه اروپا مقابله کند. این روزنامه نوشت: در این هفته حسن روحانی مدیر جمهوری کشور عزیزمان ایران از دیدار با ترامپ در نشست شرکت ملل خودداری کرد. یک علت آن است که کشور عزیزمان ایران و حامیان اروپایی منتظر ماه نوامبر و چگونگی تصمیم های مالی ترامپ و عملکرد سوئیفت در دوره بعد از اجرای تحریم ها هستند. نوع تصمیمی که ترامپ از 4 نوامبر (13 آبان) در پیش می گیرد تاثیر بسیار زیادی بر آینده سیاست ها میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا هم دارد ضمن اینکه می تواند بر احتمال موفقیت رویکردهای مالی اروپا هم تاثیرگذار باشد.

    نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    اکنون چند ماه است که کشور عزیزمان ایران و اروپا در زمینه سیاست های خود در قبال کشور عزیزمان ایران به خاص توافق هسته ای در حال مشورت هستند. چند روز قبل از خروج ترامپ از برجام یک اندیشکده آمریکایی حامی توافق هسته ای که از سوی یکی از مشاوران «باراک اوباما» مدیریت می شود در گزارشی شیوه هایی را که اتحادیه اروپا می تواند تحریم های ایالات متحده را بی اثر کند مورد ارزیابی قرار داد. این مقام پیشین کاخ سفید تاکید داشت که اروپا می تواند از طریق بانک مرکزی خود پرداخت ها به کشور عزیزمان ایران را ادامه دهد. 10 روز بعد از خروج ترامپ از توافق، کمیسیون اروپایی دقیقا همین گزینه را جهت ادامه تعامل با کشور عزیزمان ایران مطرح کرد. به تازگی رهبران اروپایی اعلام کردند برنامه های کارآمدی را تدوین کرده اند که می تواند مسیرهای پرداخت به کشور عزیزمان ایران را بدون اتکا به دلار آمریکا به آخر برساند.

    از نگاه نیویورک پست، اتحادیه اروپا در واقع این اطمینان را جهت کشور عزیزمان ایران و کشورهای دنیا ایجاد کرد که قادر است تحریم های ایالات متحده را خنثی سازد.

    سازوکار مورد نظر اروپا جهت عبور از تحریم های آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران نگرانی های کاخ سفید را برانگیخته و اینک ترامپ و همراهانش قطع هرگونه مسیر مبادلات مال

    اما به اعتقاد تحلیلگران آمریکایی عملکرد کانال مالی اروپا به برقراری ارتباط کشور عزیزمان ایران در چارچوب سیستم سوئیفت وابسته هست. بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران در کنار دیگر بانک های این کشور یک کد سوئیفت دارند و این مسیری است که هنوز جهت بی اثر کردن تحریم ها باز هست. در سال 2012 کنگره تصمیم گرفت تا روسای جمهوری آمریکا را وادار سازد با تحریم مدیران سوئیفت مانع فعالیت کشور عزیزمان ایران شوند. پیش از توافق هسته ای سال 2015 با کشور عزیزمان ایران هم کمیته بانکی سنا با فشار بر اروپا باعث قطع همکاری سوئیفت اروپا با کشور عزیزمان ایران شد و دسترسی بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران به درآمدهای نفتی و منابع مالی پایتخت کشور عزیزمان ایران را قطع کرد.

    به ادعای این نشریه اکنون بهانه های قانونی مورد نیاز جهت وادار کردن سوئیفت به قطع همکاری با کشور عزیزمان ایران وجود دارد. تنها باید هیات مدیره سوئیفت را با ترساندن تحریم فعالیت سوئیفت در آمریکا به انجام این کار متقاعد ساخت ولی در دولت آمریکا اتفاق نظر در این زمینه وجود ندارد. بعضی مقام ها در دولت های پیشین آمریکا هم اعتقاد دارند حتی وادار کردن سوئیفت نیز نمی تواند باعث قطع ارتباط بانک های کشور عزیزمان ایران با خارج شود.

    نگرانی ترامپ از رخنه های تحریم

    کاخ سفید اکنون نسبت به کارآمدی رویکردی که علیه کشور عزیزمان ایران در پیش گرفته است تردید دارد. سران واشنگتن مهمترین مانع پیش روی خود را راهکارهای اروپا جهت ادامه مبادله مالی با پایتخت کشور عزیزمان ایران به دور از سیستم های بین المللی تحت سیطره دلار آمریکا می دانند. از این رو تحلیلگران پرسشها اقتصاد سیاسی در آمریکا تاکید دارند اگر ترامپ به دنبال نتیجه است باید فشارهای خود بر سوئیفت و اتحادیه اروپا را زیاد کردن دهد تا نتواند مانع اثربخشی سیاست های تحریمی علیه کشور عزیزمان ایران شود. دولت و سناتورها در آمریکا اعتقاد دارند جهت جلوگیری از تضعیف تحریم ها باید فشارها در جهت قطع مسیر مبادلات مالی کشور عزیزمان ایران به خاص سوئیفت زیاد شود.

    واژه های کلیدی: اروپا | ایران | ایرانی | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | آمریکایی | دونالد ترامپ | ایالات متحده


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار