• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    مدت وقت نسبتا زیادی از حضور جیسون موموآ در هالیوود می گذرد ولی تا همین آخرهای وی معمولاً در فیلم های درجه دوم بازی می کرد و به یک سوپر استار تبدیل نشده بود. ولی

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    جیسون موموآ؛ ستاره ی قدیمی ولی ناشناخته

    عبارات مهم : زندگی

    مدت وقت نسبتا زیادی از حضور جیسون موموآ در هالیوود می گذرد ولی تا همین آخرهای وی معمولاً در فیلم های درجه دوم بازی می کرد و به یک سوپر استار تبدیل نشده بود. ولی با حضور در سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» در نقش کال دروگو، علی رغم حضور نسبتاً کوتاهش، به بازیگر آشنا شده است تری تبدیل شد.

    به گزارش برترین ها ، مدت وقت نسبتا زیادی از حضور جیسون موموآ در هالیوود می گذرد ولی تا همین آخرهای وی معمولاً در فیلم های درجه دوم بازی می کرد و به یک سوپر استار تبدیل نشده بود. ولی با حضور در سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» در نقش کال دروگو، علی رغم حضور نسبتاً کوتاهش، به بازیگر آشنا شده است تری تبدیل شده است و بلافاصله جهت بازی در نقش آکوا من در فرانچایزهای دنیای کامیک های دی سی گزینش شد.

    شاید فکر کنید که این بازیگر خوش صورت و جالب چیزی متفاوت از دیگر ستاره های دنیای هالیوود نداشته باشد ولی باید بدانید که وی به خاطر جثه ی بزرگ و صدای بسیار کلفتی که دارد معمولاً خشن تر از آن چیزی که است به نظر می رسد. همچنین وی رابطه ی خوبی با رسانه ها ندارد یا بهتر بگوییم که تلاش کرده زندگی شخصی اش را دور از چشم رسانه ها نگه دارد. به همین علت کمتر کسی چیز زیادی در مورد این ستاره ی هالیوود می داند و به همین علت در ادامه ی این مطلب به 10 توصیه ی جالب در مورد او اشاره کنیم.

    1-سرگرمی و تفریحات

    با توجه به قد بسیار بلند و جثه ی عضلانی اش جای تعجب ندارد که سرگرمی های مورد علاقه ی موموآ مشمول بر فعالیت های بدنی نیز باشد. در میان ورزش های مورد علاقه ی او می توان به موج سواری، دوچرخه سواری کوهستان و صخره نوردی اشاره کرد. علاوه بر ورزش های پرفشار، موموآ علاقه ی زیادی به نقاشی و موسیقی دارد و همراه با فرزندانش این سرگرمی ها را به صورت یکسان انجام می دهند. وی در یکی از مصاحبه هایش گفته که گیتار و پرکاشن می نوازد و همراه با دخترش نیز در حال آموختن پیانو است.

    2- زخم روی ابرو

    جدای از قد بلند، موهای خاص و صدای کلفت، موموآ یک شاخصه ظاهری آشنا شده است ی دیگر نیز دارد که نمود زیادی در صورت ی او داشته است و آن هم زخمی است که روی ابروی چپ خود دارد و به ندرت پیش می آید که در فیلم هایش به وسیله گروه صورت پردازی پوشانده شود. بعد از شایعه های بسیار در مورد علت این زخم، در نهایت موموآ در سال 2008 فاش کرد که این زخم را در یک دعوا در یک کلوب شبانه در وست هالیوود برداشته است.

    در حین دعوا، طرف برابر با بطری شیشه ای شکسته به سر او ضربه می زند که به 140 بخیه و یک عمل جراحی بازسازی جهت وی ختم می شود. با این وجود موموآ گفته است که اصلاً به خاطر این زخم ناراحت نیست و حتی در واقع به خاطر این که این زخم قشنگی پسرانه ی او را که همواره به خاطر آن اذیت می شده است را از بین برده است خوشحال نیز هست. وی گفته از این که قیافه ی یک پسر خوشکل را داشته باشد خوشش نمی آید.

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    3- زندگی اولیه

    جوزف جیسون ناماکایها موموآ در 1 آگوست 1979 در هونولولو هاوایی از مادری به نام کُنی و پدری به نام جوزف بدنیا آمد. وی تنها فرزند ی این خانواده بود و در آن دوران مادرش عکاسی حرفه ای و پدرش نیز نقاشی چیره دست بود.

    در وقت کودکی جیسون، والدینش از هم جدا می شوند و او همراه مادرش به نورواک در ایالات آیووا نقل مکان می کند، جایی که وی در آن جا بزرگ شد. بعد از دوران دبیرستان، وی هیچ برنامه ای جهت تبدیل شدن به بازیگر نداشت و در کالج آیووا در رشته ی زیست شناسی دریایی مشغول به تحصیل شد ولی در نهایت جهت تحصیل در رشته ی زیست شناسی حیات وحش وارد دانشگاه ایالتی کلرادو شد. موموآ هیچگاه نتوانست تحصیلات خود را به اتمام برساند و تصمیم گرفت به سفر بپردازد. به همین علت جهت این که ارتباطاتش را با پدرش زیاد کردن دهد به هاوایی بازگشت.

    4- ورود به دنیای بازیگری

    در حالی که جیسون موموآ نخستین تجربه ی بازیگری خود را در سریال «نگهبان ساحلی» (Baywatch) در نقش یک غریق نجات جالب انجام داد، وی در زندگی شخصی اش نیز دستکم مدتی را به شغل غریق نجاتی گذرانده بود. زمانی که وی هنوز نوجوان بود مدتی را به عنوان غریق نجات در سواحل محل زندگی خود کار می کرد و در واقع جوان ترین غریق نجات تاریخ منطقه ی ساحلی منطقه لقب گرفت. خیلی سریع یک آژانس مدلینگ وی را شناسایی کرده و در سال 1999 جیسون موموآ به عنوان عالی ترین مدل سال هاوایی گزینش شد همان سال وی نخستین نقش دوران بازیگری اش را در سریال «نگهبان ساحلی» ایفا کرد. ولی در واقع آشنایی وی با دنیای غریق نجات نبود که باعث شد وی جهت بازی در این سریال گزینش شود.

    وی در رزومه ی کاری خود که جهت مسئولان ساخت این سریال فرستاد به این توصیه اشاره کرد که مدتی را جهت برندهای معروفی مانند اویس وویتون و گوچی به عنوان مدل فعالیت کرده که همین عنوان باعث شد علی رغم نداشتن سابقه و تجربه بازیگری، جهت بازی در این سریال گزینش شود. وی در مورد نخستین نقش دوران بازیگری اش چنین می گوید:” من نوزده سال سن داشتم و در یک فروشگاه وسایل موج سواری تی شرت تا می کردم و از میان 1.300 نفر جهت بازی در نقش اول «نگهبان ساحلی هاوایی» گزینش شدم. من حتی نمی دانستم چطور بازی کنم پنج سال طول کشید تا من توانستم جهت خودم یک مدیر برنامه ها داشته باشم هیچ کس بعد از «نگهبان ساحلی» مرا جدی نمی گرفت. من جهت مدت زیادی در سایه زندگی کردم”.

    مدت وقت نسبتا زیادی از حضور جیسون موموآ در هالیوود می گذرد ولی تا همین آخرهای وی معمولاً در فیلم های درجه دوم بازی می کرد و به یک سوپر استار تبدیل نشده بود. ولی

    5- بعد از نگهبان ساحلی

    بعد از این که موموآی جوان نتوانست مدیر برنامه ای جهت خود استخدام کند و به خاطر نقشش در سریال «نگهبان ساحلی» دیگر نقش خاصی به وی پیشنهاد نشد، وی تصمیم گرفت که از هالیوود فاصله بگیرد و با سفر کردن به درک زیاد و بهتری در مورد خود و دنیا دست یابد. به همین علت به پاریس سفر کرده و در کلاس های آموزش نقاشی شرکت نمود. مدتی را نیز در تبت گذراند و به دین بودایی پیوست. وی در یک ویدیوی شخصی که جهت یکی از دوستانش ارسال کرده در این باره گفته است:” من می خواستم که دنیا را در حال اوج رفتن از کوه ببینم من عاشق بزرگراه و محیط زیست وحشی بودم.

    می خواستم به دل محیط زیست بزنم و همه ی این چیزها را شخصاً از نزدیک ببینم. کمپ زدن، آتش روشن کردن، موسیقی نواختن، داستان سرایی… زندگی در کثیفی، خوردن کلوچه و ساردین. من مرد ژولیده و کثیفی بودم که به هیچ چیز در دنیا اهمیت نمی دادم. من زندگی ام را برداشته و در کوله پشتی ام قرار دادم و آزادانه به همه جا سر می زدم از تبت تا فرانسه، ایتالیا، ژاپن و همه جای ایالات متحده. سفرهایم مرا تبدیل به دانشجوی زندگی کرد. این مسیر به نحوی مرا به چهارراهی سوق داد و در انتهای این جاده، بازیگری مرا به کناری کشید… بازیگری مرا اغوا کرد”.

    6- بازیگری حرفه ای

    اگر چه بدون شک بزرگ ترین نقش آفرینی او قبل از حضور در دنیای کامیک دی سی در نقش آکوامن تازه در یک فیلم جداگانه و فرانچایز «لیگ عدالت» (Justice League) بازی اش در نقش کال دروگو در سریال مشهور «بازی تاج و تخت» بود ولی قبل از آن نیز وی در فیلم های کوچک و بزرگ دیگری نیز بازی کرده بود. نخستین بازی او در سال 1999 در سریال «نگهبان ساحلی» در نقش جیسون لونی بود که تا سال 2001 ادامه داشت. ولی متاسفانه به گفته ی خود موموآ، بعد از این فیلم دیگر کسی او را جدی نگرفته و تنها چند نقش کوتاه در چند فیلم درجه دوم داشت در سال 2005 و هنگامی که که او در نقش رونون دکس در فیلم «استارگیت: آتلانتیس» بازی کرد اوضاع برایش کمی بهتر شد.

    در سال 2011 هنگامی که که قرار شد وی در بازسازی فیلم «کونان بربر» (Conan the Barbarian) نقشی را بر عهده بگیرد که قبلاً و در سال 1982 به وسیله آرنولد شوارتزنگر اجرا شده است بود، زیاد مورد توجه قرار گرفت. بعد از آن وی در فیلم «گلوله ای در سر» (Bullet to the Head) در کنار سیلوستر استالونه قرار داده شد و در سریال هایی مانند «جاده سرخ» (The Red Road)، مرز (Frontier) و به خاص «بازی تاج و تخت» نیز ایفای نقش کرد.

    7- صدمات جسمی

    علاوه بر زخمی که در ابروی چپش به علت یک دعوای کافه ای برداشت، موموآ زخم ها و جراحت های بسیاری برداشته است و حتی در طول فیلم برداری فیلم «کونان بربر» نزدیک بود جانش را از دست بدهد. قبل از این که حتی فیلم برداری این فیلم شروع شود وی به یکی از دوستانش گفت که فکر می کند شکستن بینی اش در دنیای واقعی به نقشش در این فیلم کمک خواهد کرد و البته قبل از این که وی بتواند حرفش را ادامه دهد دوستش مشت محکمی روانه ی صورت او کرده و بینی اش را خرد کرد. هنگامی که که فیلم برداری شروع شد مشخص گردید که کارهای فیزیکی و سخت فیلم زیاد است و بعضی صحنه های اکشن و بدلکاری باعث شد که موموآ دچار جراحاتی شود.

    حتی در یکی از صحنه ها هنگامی که موموآ در حال اسب سواری بود، اسبش سکندری خورده و زمین می خورد که چیزی نمانده بود باعث خرد شدن استخوان های موموآ شود. بعد از این که موموآ جهت ادامه ی صحنه سوار اسب شد، بار دیگر زمین خورد و چند دنده ی او دچار شکستگی شد.

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    8- زندگی شخصی

    از اوایل تا اواسط دهه ی 2000 وی با سیمونه ماکینون، همبازی اش در سریال «نگهبان ساحلی» نامزد کرد و در ژوئن سال 2004 آن ها نامزدی خود را به طور رسمی اعلام کردند. بعد از این که این دو به خاطر بعضی پرسشها از هم جدا شدند، موموآ با علاقه دوران کودکی اش، لیزا بونت، که در سریال «شو کازبی ها» (The Cosby Show) ایفای نقش کرده بود آشنا شد و علی رغم این که 10 سال کمتر از او داشت رابطه ای باعشق بین این دو شروع شد.

    در جولای سال 2007، نخستین فرزند این دو به دنیا آمد؛ دختری به نام لولا لولانی موموآ. در ماه های نهایی سال 2007 این دو به طور رسمی ازدواج کرده و جیسون موموآ پدرخواندگی زوی کراویتز، دختر بونت از شوهر سابقش لنی کراویتز، را بر عهده گرفت. در آخرهای سال 2008، دومین فرزند این دو بدنیا آمد؛ پسری به نام ناکوا-وولف ماناکاواپو ناماکایها موموآ.

    9- ارزش ها

    اگر چه هم موموآ و هم همسرش در دنیای هالیوود و صنعت سرگرمی حضور دارند ولی کاملاً روشن ساخته اند که قصد دارند اهمیت زمین و درس خواندن و علم را به کودکان خود بیاموزند نه جذابیت های رسانه ها را. وی همواره در سخنانش به این توصیه اشاره می کند که چگونه خانواده بودن، انسان مهربانی بودن و یادگیری از ارزش های مهم او بوده و اصرار دارد که بسیاری از تلاش های او در سال های اول حضورش در هالیوود به این علت بوده که هیچ کس به جز ظاهرش به دیگر ارزش ها و داشته های او توجه نمی کرده است.

    وی در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک پست گفته است:”من در میدوست بزرگ شده است ام. من طوری بزرگ شده است ام که فکر کنم، از مغزم استفاده کنم”. بدهید ترتیب موموآ و بونت هیچ وابستگی به تکنولوژی نداشته و به ندرت اجازه می دهند که فرزند هایشان تلویزیون تماشا کنند و جالب تر این که در یک مزرعه ی بزرگ زندگی می کنند که فرزند های با پاهای لخت همه جا می روند و با محیط زیست و حیوانات مزرعه تعامل دارند. در سال 2011، از او پرسیده شد که چه برنامه هایی را تماشا می کند و او چنین جواب داد:” بسیاری از مردم این پرسش را می پرسند، تو از تلویزیون خوشت می آید؟ و واقعیت را بگویم ما تلویزیون نداریم. مردم معمولاً همه گوشی دارند، ایمیل دارند، کامپیوتر دارند و تلویزیون دارند.

    اما من هیچ کدام از آن ها را ندارم.در این دوران که دنیای متمدن است چنین چیزی بربریت در نظر گرفته می شود”. به نظر می رسد که در سال های اخیر، موموآ و بونت ممنوعیت خانوادگی خود جهت استفاده از تکنولوژی را کمی ملایم تر کرده اند و گفته اند که بعضی شب ها روی کاناپه می نشینند و با هم برنامه «زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) را نگاه کرده و از آن لذت می برند.

    مدت وقت نسبتا زیادی از حضور جیسون موموآ در هالیوود می گذرد ولی تا همین آخرهای وی معمولاً در فیلم های درجه دوم بازی می کرد و به یک سوپر استار تبدیل نشده بود. ولی

    10- فعالیت های تجاری

    اگر چه جیسون موموآ هیچ گاه فکر نمی کرد که وارد دنیای بازیگری شود ولی با این دنیا به خوبی کنار آمده و حتی یک استودیو فیلم سازی شخصی به نام «Pride of Gypsies» را تاسیس کرده هست. وی فعالیت استودیو فیلم سازی خود را در سال 2010 شروع کرده و از بازیگران و صورت های معروف و فیلم سازان جهت بیان داستان هایشان آن طور که دوست دارند حمایت مالی و معنوی به عمل می آورد.

    وی در این باره می گوید:” من هزاران نویسنده، دوست، کارگردان و بازیگر جالب دارم… و همگی دست به کار می شویم و فیلم می سازیم. این همان کاری است که ما می خواهیم بکنیم. ما از داستان گفتن لذت می بریم. در آخر روز، داستان همان چیزی است که همه چیز به آن برمی گردد. کنار آتش می نیشینیم. می توانم بنشینم و به داستانی که تام ویتس برایم تعریف می کند گوش دهم که از هر فیلمی که دیده ام بهتر است”.

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    واژه های کلیدی: زندگی | سریال | نگهبان | بازیگری | بازیگری | هالیوود | اخبار فرهنگی و هنری

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ

    ستاره‌ی قدیمی ولی ناشناخته , جیسون موموآ


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار